chocola

Online kaarten maken - Maak je eigen kaarten online, bij Kaartje2go. Origineel, gemakkelijk en voordelig!
Chocolade cadeau - Heerlijke chocolade cadeaus met eigen foto en tekst!
Op zoek naar Chocola? - Zoek Chocola in alle zoekmachines
Cabla - Schrijf zelf een artikel over Chocola
Start een campagne - jouw website over Chocola, direct in beeld

Home

Nieuw bericht

Forum info

Zoeken

Onderwerp 
toevoegen aan favorieten lijst Chocola > Forum > Algemeen > hoe maak je chocolade
  Marcel  1. Geplaatst op 27 september 2006 om 13:24 uur     quote nieuw bericht email edit 

Ik wil graag zelf chocolade maken. Niet smeltenm en dan in leuke vormpjes doen , maar gewoon met cacao en room enzo kliederen totdat je een leuke brok hebt.
Ik heb al het e.e.a. afgezocht maar ik kan nergens een basisrecept vinden om zelf chocolade te maken.
Wie kan me hieraan helpen en heeft tips om goede lekkere chocolade te maken zonder al die rommel die ze in de fabriek er in stoppen.

Chocosjakie  2. Geplaatst op 28 september 2006 om 11:12 uur     quote nieuw bericht email edit 

Hoi Marcel,
Zelf chocolade maken is een geen koud kunstje!
Fabrikanten gebruiken voor de binding van chocolade sojalechetine.
Hier is moeilijk aan te komen voor een particulier.
Om zelf chocolade te maken meng je 1 deel cacaopoeder met 1 deel vloeibare cacaoboter,nu heb je een soort massa die wij cacaomassa noemen.
Als je aan deze massa poedersuiker of een andere zoetstof toevoegt krijg je zelfgemaakte pure chocolade.
Door toevoeging van wat melkpoeder krijg je melkchocolade.
Om witte chocolade te maken gebruik je alleen cacaoboter, poedersuiker en melkpoeder.
Al deze chocoladesoorten moet je natuurlijk tableren op de steen om de juiste kristalisatie te krijgen.

Voor alle duidelijkheid er zijn chocoladesoorten in de handel waar geen "rommel" inzit.

met vriendelijke chocogroet
chocoSjakie

Chocosjakie  3. Geplaatst op 20 januari 2007 om 11:25 uur     quote nieuw bericht email edit 

Het zelf maken van chocolade doe je niet zo maar even, daar komt veel meer bij kijken dan alleen de grondstoffen door elkaar roeren!
Je kunt eens gaan kijken in een chocolademuseum, zodat je meer inzicht krijgt van de chocoladeverwerking.
Om julie een beetje op weg te helpen geven wij je hier de samenstellingen van de drie meest gemaakte chocolade:

Cacaogehalte: Melk 34% puur 70% wit 30%

Poedersuiker : 40% 30% 39%
Melkpoeder : 25% xxx 30%
Cacaomassa : 14% 65% xxx
Cacaoboter : 20% 5% 30%
Sojalechetine : 0,5% 0,5% 0,5%
Vanille : 0,5% 0,5% 0,5%

succes
chocoSjakie

EDIT:
Dit bericht is gewijzigd door: ChocoSjakie op 20 januari 2007 om 11:26:03

Rot  4. Geplaatst op 29 maart 2007 om 17:43 uur     quote nieuw bericht email edit 

QUOTE:
Op 28 september 2006 om 11:12 schreef ChocoSjakie het volgende:
Hoi Marcel,
Om zelf chocolade te maken meng je 1 deel cacaopoeder met 1 deel vloeibare cacaoboter,nu heb je een soort massa die wij cacaomassa noemen.
Als je aan deze massa poedersuiker of een andere zoetstof toevoegt krijg je zelfgemaakte pure chocolade.
Om witte chocolade te maken gebruik je alleen cacaoboter, poedersuiker en melkpoeder.
Al deze chocoladesoorten moet je natuurlijk tableren op de steen om de juiste kristalisatie te krijgen.

Voor alle duidelijkheid er zijn chocoladesoorten in de handel waar geen "rommel" inzit.

met vriendelijke rot
chocoSjakie

Chocosjakie  5. Geplaatst op 30 maart 2007 om 12:04 uur     quote nieuw bericht email edit 

Op 28 september 2006 om 11:12 schreef ChocoSjakie het volgende:
Hoi Marcel,

met vriendelijke GROET
chocoSjakie

Zoetje  6. Geplaatst op 20 mei 2007 om 15:07 uur     quote nieuw bericht email edit 

Hallo, Ik zou heel graag willen weten waar je (vloeibare) cacaoboter vandaan haalt? Ik zou niet weten waar je dat kan kopen.

Ben benieuwd!

Chocosjakie  7. Geplaatst op 22 mei 2007 om 15:15 uur     quote nieuw bericht email edit 

QUOTE:
Op 20 mei 2007 om 15:07 schreef Zoetje het volgende:
Hallo, Ik zou heel graag willen weten waar je (vloeibare) cacaoboter vandaan haalt? Ik zou niet weten waar je dat kan kopen.

Ben benieuwd!

Hallo Zoetje

Cacaoboter is te verktijgen bij een betere groothandel, bakkerijgrondstoffen groothandel, en via diverse webwinkels(www.chocolatewarehouse.nl).
ook zijn er zgn thuisbakwinkels waar cacaoboter verkocht word.
Een kwestie van google raadplegen.
Deze cacaoboter heeft een vaste vorm maar kan eenvoudig gesmolten worden.
Wij hopen dat hiermee je vraag is beantwoord.
Met vriendelijke chocogroet,
chocoSjakie

Wieee  8. Geplaatst op 23 mei 2007 om 15:20 uur     quote nieuw bericht email edit 

haaaaaaai

nou kyk ik moet een spreekbeurt houden over chocolade
maar nou moet ik dusss wat hebben over.. hoe maak je nou chocolade
en hoe dat nou precies moet weeet ik niet

nou ik hoop dat iemand me kan helpen

kuskus

Comformassage  9. Geplaatst op 05 juni 2007 om 00:20 uur     quote nieuw bericht email edit 

Hallo Chocosjakie, het lijkt mij heel leuk om een chocolade expert te masseren met het heerlijke product chocola en zijn/haar mening te horen over de ervaring van zo'n massage.
Misschien iets voor u?
(de massage is niet erotisch of @!#$ueel getint!)

Met vriendelijke groet
comformassage.nl

Anna  10. Geplaatst op 02 december 2007 om 09:47 uur     quote nieuw bericht email edit 

help mot een spreekbeurt doen maar kan niks over soorten chocolade vinden help mij

Ga naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6

Ga naar:

Inhoud : Beheerder
Suggesties voor deze pagina? Klik hier
2000-2014 - Startkabel.nl - disclaimer cookiepolicy